W 21 szkołach ruszył projekt Małopolska Chmura Edukacji

Program Małopolskiej Chmury Edukacyjnej ma umożliwić uczniom kontakt z uczelnią, zmniejszyć wykluczenie edukacyjne poza dużymi miastami i zainteresować kierunkami studiów zgodnymi ze specjalizacją regionu. W pilotażu bierze udział 21 szkół ponadgimnazjalnych z Małopolski. Zdaniem ekspertów tego typu rozwiązania to przyszłość edukacji, a program uzupełnia się z projektem Cyfrowej Szkoły.

Małopolska Chmura Edukacyjna to projekt innowacyjny w skali kraju w wielu płaszczyznach, zarówno technologicznej, jak i finansowej, ze względu na wykorzystanie środków unijnych – mówi agencji Newseria Biznes Piotr Skirski, dyrektor ds. sprzedaży w Cisco Systems Poland, jednego z udziałowców projektu.

Wszystkie szkoły biorące udział w projekcie posiadają mobilne zestawy wideokonferencyjne, dzięki czemu uczniowie uczestniczą w prowadzonych przez uczelnie krakowskie wykładach. Jak tłumaczy Skirski, może być to pewnego rodzaju antidotum na nieświadomie wybieraną przez młodzież dalszą edukację. Sześć największych małopolskich uczelni (m.in. Uniwersytet Jagielloński, Akademia Górniczo-Hutnicza, Politechnika Krakowska) nawiązało współpracę z 21 szkołami ponadgimnazjalnymi na terenie 15 powiatów województwa małopolskiego.

W jakiś sposób likwiduje to barierę między tym co przed i po maturze. Dzisiaj funkcjonuje to w ten sposób, że młodzi ludzie zdają maturę, a później podejmują te decyzje w bardzo różny sposób, ze względu na kolegę czy rodziców. Uczniowie nie wiedzą co po maturze, a nie znają uczelni, bo nie mają do niej dostępu – tłumaczy Skirski.

Program jest też szansą dla młodzieży mieszkającej na skraju województwa, ma zmniejszyć wykluczenie edukacyjne i zachęcić uczniów do studiowania. W ten sposób młodzież poznaje wykładowców, uczelnie i program, co ma spowodować bardziej świadomy wybór studiów.

Drugą wartością jest dopasowanie kształcenia w regionie do potrzeb związanych z rynkiem pracy. Marszałek województwa jest zainteresowany tym, żeby w regionie studiowało jak najwięcej tych osób, które później w tym regionie znajdą pracę – zaznacza Skirski. – Projekt daje marszałkowi narzędzie, które pozwala w kontrolowany sposób wywierać pewien wpływ na rynek edukacji pod kątem rynku pracy – tłumaczy ekspert.

Cisco, jako jeden z udziałowców projektu, dostarcza technologię „Collaboration”, dzięki której młodzi ludzie mogą interaktywnie uczestniczyć w projekcie. To pokazuje zdaniem specjalistów, że nowoczesne technologie można wykorzystywać z pożytkiem dla komunikacji między młodzieżą a uczelniami. Jak zaznacza Skirski, pilotaż należy oceniać jako fragment większej całości.

Jeśli województwo małopolskie oceni go pozytywnie i stwierdzi, że rzeczywiście ta wartość istnieje, można w ten sposób wpłynąć na proces edukacji w Małopolsce. Jest to wtedy pewnego rodzaju sygnał dla pozostałych szkół w województwie, aby w ten projekt wejść – wyjaśnia ekspert z Cisco.

Nagłośnienie w mediach sprawia, że zainteresowanie projektem w kraju jest duże, zwłaszcza że ma on wprowadzić jakościową zmianę w procesie dydaktycznym. Zdaniem Skirskiego Małopolska Chmura Edukacyjna uzupełnia się z projektem ilościowym, jakim jest Cyfrowa Szkoła.

Cyfrowa Szkoła zapewnia bazę oraz podstawowe szkolenia dla nauczycieli w skali całego kraju, w ten sposób tworząc przyczółek dla Chmury Edukacyjnej zarówno w Małopolsce, jak i innych regionach. Aby zmiana była jakościowa, szkoły potrzebują zaplecza technologicznego. Nie twórzmy dwóch równoległych silosów, które będą od siebie całkowicie odseparowane. Te projekty powinny ze sobą współgrać – podkreśla Piotr Skirski.

Na realizację projektu Małopolska Chmura Edukacyjna zostanie przeznaczone 125 mln zł, pilotaż potrwa do kwietnia 2015 roku.

Previous Mieszkańcy Krakowa zgłosili 600 projektów do sfinansowania przez miasto w ramach budżetu obywatelskiego
Next Finansiści oraz inżynierowie będą zatrudniani w Krakowie i we Wrocławiu

Może to Ci się spodoba

Międzypokoleniowa wycieczka dydaktyczna do Wrocławia na wystawę „Golgota Wschodu”

Bóg, Honor, Ojczyzna – te słowa pomagały zesłańcom, w czasie długich lat katorgi w sowieckich łagrach, być Polakami Starostwo Powiatowe w Oławie z inicjatywy polonistki Liceum Ogólnokształcącego Nr I im.

Oławę odwiedziły „Iskry Niepodległej” – wirtualna wystawa o zasłużonych Polkach i Polakach

W Oławie odbyły się dwudniowe pokazy w ramach projektu „Iskry Niepodległej”, którego partnerem jest samorząd Powiatu Oławskiego. To multimedialny i objazdowy spektakl o osobach zasłużonych dla Polski, które wpisały się

Program oławskich obchodów 40. rocznicy wprowadzenia stanu wojennego w Polsce

Poniedziałek 13 grudnia: – 17:30 – rozpoczęcie uroczystości przy Pomniku Męczenników, na Placu św. Maksymiliana Marii Kolbe w Oławie, – 18:00 – Msza Święta w Sanktuarium pw. Najświętszej Maryi Panny Matki Pocieszenia

Odkrywamy kraj sąsiada

Na pytanie, czy warto podróżować, większość z nas odpowie, że tak. Podróże pozwalają nam oderwać się od przyziemnej rzeczywistości, poznać ciekawe miejsca, nowych przyjaciół, a także spojrzeć na siebie z

Od września 2017 r. szkoły mają mieć możliwość wyboru podręcznika

Zgodnie z nowymi propozycjami resortu edukacji, które po fazie konsultacji społecznych trafiły do rozpatrzenia przez Komitet Stały Rady Ministrów, szkoły będą miały możliwość wyboru podręcznika. Wydawcy edukacyjni są zadowoleni i zapewniają, że na

Tanecznym krokiem w kierunku matury

9 lutego, w samo południe, uczniowie ze szkół średnich z powiatu oławskiego zatańczyli poloneza na oławskim Rynku Była to już 11. edycja tego wyjątkowego przedsięwzięcia. Maturzyści ponownie mięli okazję zatańczyć

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź