Internauci czytają coraz więcej książek

Od stycznia do końca września 2016 roku w mediach społecznościowych pojawiło się 58 tys. deklaracji o trwających, planowanych lub przeczytanych książkach. To ponad dwa razy więcej niż w tym samym okresie 2014 roku – wynika z badań IMM. Przyczynia się to do promocji czytelnictwa. Publikacje internautów mogły zostać wyświetlone przez innych potencjalnych czytelników 44 mln razy. Najchętniej czytamy w domu, częściej w łóżku niż w fotelu, a niezbędnym dodatkiem do lektury jest kawa.

 Z najnowszego badania IMM wynika, że w ciągu dwóch ostatnich lat deklaracje czytelnictwa w mediach społecznościowych wzrosły aż dwukrotnie. Takich publikacji od stycznia do września 2016 roku było 58 tys. – mówi agencji Newseria Biznes Monika Tomsia, PR manager w IMM.

Z danych IMM wynika, że w 2014 roku od stycznia do września pojawiło się 25 tys. deklaracji czytelnictwa. W tym samym okresie 2015 roku było ich 49 tys.

Użytkownicy social mediów nie tylko coraz częściej deklarują, że czytają, lecz także przyczyniają się do promocji czytelnictwa, docierając coraz szerzej ze swoim literackim komunikatem.

 Wszystkie publikacje, które ukazały się w tym roku, mogły zostać wyświetlone aż 44 mln razy przez potencjalnych czytelników, co jest szczególnie istotne ze względu na ideę szerzenia czytelnictwa w Polsce. Co istotne, wszystkie publikacje spotykają się z pozytywnymi reakcjami innych internautów wyrażanymi przede wszystkim przez polubienia, które stanowiły 60 proc. wszystkich interakcji – podkreśla ekspertka IMM.

Nie ma złej pory na czytanie książek, jednak internauci najchętniej zajmują się ulubioną lekturą o poranku (5,5 tys. wzmianek) i wieczorem (5,3 tys.). Nieco mniej jest nocnych marków, którzy pochwalili się w social mediach, że czytają w nocy (2,6 tys. wzmianek). Najmniej okazji do czytania pojawia się po południu (500 informacji).

 Najchętniej czytamy w domowym zaciszu. Słowo „dom” pojawiło się w 60 proc. wszystkich publikacji związanych z najdogodniejszą lokalizacją na oddanie się lekturze – wskazuje Monika Tomsia.

Książka kojarzy się internautom z wypoczynkiem. Może właśnie dlatego to łóżko (2,7 tys. wzmianek) jest wskazywane jako najwygodniejsze miejsce do czytania. Nieco rzadziej czytelnicy zasiadają w fotelu (1 tys. wzmianek) i na kanapie (800 informacji), a amatorzy relaksującej kąpieli z książką opisali swoje zwyczaje ok. 500 razy.

– Na drugim miejscu wśród dogodnych lokalizacji do czytania, z 30-proc. udziałem, znalazły się środki transportu jak metro, pociąg, tramwaj, na kolejnych pozycjach kawiarnie i parki – wymienia przedstawicielka IMM.

Kawiarnia i park mają tylko po 5 proc. udziału, ale sama kawa pojawiała się we wpisach social mediowych znacznie częściej (2,8 tys. razy) jako niezbędny dodatek do książki. Takie połączenie wpisuje się w strategię marketingową wielu kawiarni połączonych z księgarnią lub czytelnią.

 Informacje, które można znaleźć w social mediach na temat czytelników, mogą być bardzo przydatne wydawcom do planowania ich komunikacji względem czytelników, aby jak najlepiej dostosować swoją ofertę do potrzeb potencjalnych klientów – podkreśla Tomsia.

Wytrwali czytelnicy ulubioną lekturę zabierają ze sobą na wyjazdy w góry czy nad wodę. Obie lokalizacje zostały wspomniane po 1,3 tys. razy.

 Literaturze towarzyszą też dwie inne sztuki – film i muzyka. Film najczęściej pojawia się w kontekście ekranizacji książki i oceny ze strony internautów, czy to lepsza wersja od oryginału. Muzyka z kolei pojawia się bardziej w formie akompaniamentu do książki – podkreśla Monika Tomsia.

Previous Młodzi kierowcy spowodowali w ubiegłym roku ponad 5,5 tys. wypadków
Next Od września 2017 r. szkoły mają mieć możliwość wyboru podręcznika

Może to Ci się spodoba

1 sierpnia uczcij pamięć bohaterów Powstania Warszawskiego!

W najbliższą niedzielę, 1 sierpnia, punktualnie o godzinie 17.00, w powiecie oławskim uruchomiony zostanie akustyczny podsystem ostrzegania, który wyemituje sygnał „Ogłoszenie alarmu”, czyli dźwięk modulowany, trwający 3 minuty. Podobne działania

W 21 szkołach ruszył projekt Małopolska Chmura Edukacji

Program Małopolskiej Chmury Edukacyjnej ma umożliwić uczniom kontakt z uczelnią, zmniejszyć wykluczenie edukacyjne poza dużymi miastami i zainteresować kierunkami studiów zgodnymi ze specjalizacją regionu. W pilotażu bierze udział 21 szkół ponadgimnazjalnych z Małopolski. Zdaniem ekspertów

Od września 2017 r. szkoły mają mieć możliwość wyboru podręcznika

Zgodnie z nowymi propozycjami resortu edukacji, które po fazie konsultacji społecznych trafiły do rozpatrzenia przez Komitet Stały Rady Ministrów, szkoły będą miały możliwość wyboru podręcznika. Wydawcy edukacyjni są zadowoleni i zapewniają, że na

Pokazali swój patriotyzm

Mieszkańcy powiatu oławskiego uczcili 103. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości Mszą świętą w intencji Ojczyzny w Sanktuarium pw. Najświętszej Maryi Panny Matki Pocieszenia w Oławie rozpoczęły się tegoroczne obchody Narodowego

Tanecznym krokiem w kierunku matury

9 lutego, w samo południe, uczniowie ze szkół średnich z powiatu oławskiego zatańczyli poloneza na oławskim Rynku Była to już 11. edycja tego wyjątkowego przedsięwzięcia. Maturzyści ponownie mięli okazję zatańczyć

Oławę odwiedziły „Iskry Niepodległej” – wirtualna wystawa o zasłużonych Polkach i Polakach

W Oławie odbyły się dwudniowe pokazy w ramach projektu „Iskry Niepodległej”, którego partnerem jest samorząd Powiatu Oławskiego. To multimedialny i objazdowy spektakl o osobach zasłużonych dla Polski, które wpisały się

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź