Jak zwiększyć współczynnik konwersji przy pomocy e-mail marketingu?

Jak zwiększyć współczynnik konwersji przy pomocy e-mail marketingu?

E-mail marketing to jedna z najbardziej skutecznych form komunikacji bezpośredniej z klientami. Obecnie, dzięki rozwojowi technologii, dystrybucja korespondencji reklamowej stała się łatwiejsza i tańsza, niż kiedykolwiek wcześniej. Jak zoptymalizować firmowy e-mail, aby zwiększyć współczynnik konwersji – w tekście prezentujemy kilka praktycznych wskazówek.

Dialog z klientami

Firmy ścisły kontakt ze swoimi klientami drogą elektroniczną utrzymują już od dawna. E-mail w tym zakresie ma ogromny potencjał (koszty dystrybucji, zasięg itp.), a na dodatek cieszy się chyba największą akceptacją odbiorców, spośród innych form marketingu online. Ten model dialogu doskonale sprawdza się zarówno w przypadku małych lokalnych firm, jak i globalnych koncernów – niezależnie do branży. E-mail marketing to narzędzie dość uniwersalne, z jego pomocą firmy mogą zrealizować wiele różnych celów:

  • zwiększyć współczynnik konwersji (zwiększyć ilość transakcji),
  • zwiększyć świadomość marki,
  • zwiększyć lojalność klientów,
  • pozyskać nowych klientów.

Firmy listy piszą…

Z wielu badań wynika, że średnio, co trzeci lub nawet, co czwarty e-mail jest odczytywany przez odbiorców. Z pozoru może się wydawać, że bo bardzo słaby wynik. Jeśli jednak porównamy ten wskaźnik ze skutecznością innych narzędzi z zakresu komunikacji online, to sprawa wygląda diametralnie inaczej. To rezultat, co najmniej przyzwoity. A co najważniejsze, skuteczność e-mail marketingu ma tendencję wzrostową. Wzrost może jest niewielki, ale jednak. Z roku na rok spada także współczynnik odrzuceń. Wynika to z faktu, że coraz więcej korespondencji firmowej jest zgodna z zainteresowaniami adresatów. Odpowiednia treść w odpowiednim czasie to podstawowa reguła decydująca o skuteczności e-mail marketingu. Dzięki dobrze przygotowanej kampanii z zakresu e-mail marketingu można poprawić współczynnik konwersji. Oto kilka praktycznych wskazówek w tym zakresie:

  1. Wybierz odpowiedni czas rozsyłania firmowego biuletynu. Należy dostosować terminy dystrybucji poczty reklamowej do zwyczajów grupy docelowej, do której firma chce dotrzeć z ofertą oraz specyfiki branży, w której działa. I tak na przykład, na podstawie doświadczeń eksperci wskazują, że w sektorze B2B najwyższy wskaźnik otwarć odnotowywany jest w piątek. Tutaj najlepiej pocztę wysyłać po północy, tak, aby odbiorcy mogli ją rano odczytać w pracy. Najsłabiej wskaźnik CTR w tej branży wypada w sobotę i niedzielę. Z kolei w dziedzinie B2C najwyższy wskaźnik otwarcia i klikalności można osiągnąć właśnie w sobotę. Tutaj także zalecane jest rozsyłanie późną nocą. W kontekście poprawy współczynnika konwersji dużą rolę odgrywa mailing okolicznościowy. Poczta wysyłana z okazji jakiegoś wydarzenia (urodziny odbiorcy, Dzień Dziecka, Dzień Kobiet itp.) cieszy się ponad przeciętnym zainteresowaniem.

  1. Zdobywaj nowych klientów kuponami. Ten sposób doskonale sprawdza się w branży e-commerce. Dołączony kupon rabatowy do Newslettera to dobry bodziec skierowany do potencjalnego klienta. Największą skuteczność mają indywidualne kody, które mogą być użyte tylko raz i których nie zdobędziemy inną drogą. Równie mocnym magnesem, który jest w stanie przyciągnąć nowych klientów, jest pewna korzyść, jaką oferuje firma w zamian za subskrypcję biuletynu firmowego.marketing

  1. Wykorzystaj e-mail marketing do utrzymania dotychczasowych klientów, których adresy posiada Twoja firma w bazie. Stała i regularna korespondencja to doskonały sposób na przypomnienie o sobie. Dzięki automatyzacji można dotrzeć do grupy z bazy teleadresowej w odpowiednim czasie z odpowiednim komunikatem.

  1. Nieustannie monitoruj wszystkie wskaźniki związane z e-mail marketingiem. Najważniejsze zadanie w tym zakresie to identyfikacja powodów rezygnacji z otrzymywania Newsleettera. Warto grzecznie zapytać każdą osobę, która wykaże chęć wypisania się z listy mailingowej, co jest tego przyczyną. Najlepszą opcją jest zamknięte pytanie ankietowe z kilkoma wariantami odpowiedzi. Warto także śledzić współczynnik otwarcia i klikalności, dzięki temu można na bieżąco wprowadzać korekty w optymalizacji wysyłanej poczty.

  1. Określ konkretny cel konwersji – zakreśl pole wyboru klientowi. Im mniejsze spektrum zaproponowanych produktów w biuletynie reklamowym, tym większa szansa, że dokona on zakupu. Zmniejszenie opcji konwersji skutecznie przyczynia się do jej wzrostu. Każdy e-mail powinien być dostosowany do pożądanego celu konwersji, czyli produktów, na których sprzedaży najbardziej zależy firmie.

  2. Wezwanie do działania – jasno i zwięźle określone zawołanie to klucz do sukcesu w e-mail marketingu. Dobre „CTA” powinno być widoczne (właściwy kształt i kolor przycisku), osobiste i konkretne (np. Zobacz nowy model tabletu!). Na zawołanie trzeba zawsze spojrzeć z punktu widzenia użytkownika.

  3. Ograniczenie czasowe oferty – zgodnie z regułą niedostępności, jedną z żelaznych zasad wywierania wpływu, większą wartość mają dla nas rzeczy, które oferowane są w niewielkiej ilości (np. wszelkiego rodzaju limitowane edycje itp.). Warto w liście reklamowym podkreślić, że jest to wyjątkowa okazja skierowana właśnie do adresata, a oferta jest ważna tylko 14 dni. Dobrym sposobem na zwiększenie konwersji jest wysłanie jeszcze jednego e-maila przypominającego na dzień przed końcem ważności oferty.

  1. Zawrzyj w biuletynie reklamowym recenzje innych klientów, którzy kupili już ten produkt. Obecnie rekomendacje odgrywają ogromną rolę w procesie decyzyjnym. Społeczny dowód słuszności to jedna z najsilniejszy reguł wywierania wpływu. Zgodnie ze sloganem reklamowym „Wszyscy mają Mambę! Mam i ja!”.

Podsumowanie

E-mail marketing to jedno z najważniejszych narzędzi wspomagających sprzedaż. Powinien być stałym elementem każdej kampanii marketingowej prowadzonej w Internecie. Jednak, aby skutecznie zwiększyć współczynnik konwersji, rozsyłana drogą elektroniczną przez firmy korespondencja musi być maksymalnie spersonalizowana. I nie chodzi tylko o nadanie listom osobistego charakteru, ale także, albo głównie, dopasowanie ich tematycznie do zainteresowań adresatów. O tym jak wykorzystywać wartościowe treści w promocji firmy, dowiesz się z naszej publikacji na: http://www.polskatimes.pl/strefa-biznesu/firma/a/jak-wykorzystac-wartosciowe-tresci-w-promocji-firmy,11847593/!

Previous Krakowscy policjanci dbają o bezpieczeństwo pieszych
Next Szkolenie w zakresie komunikacji z osobami niesłyszącymi

Może to Ci się spodoba

Stan finansów publicznych jest poważny. Deficyt nadal jest jednym z większych w historii

Nieprzejrzystość sposobu, w jaki są dzielone, rozdawane i wydawane publiczne pieniądze, jest według dr. Sławomira Dudka, głównego ekonomisty Forum Obywatelskiego Rozwoju, największym grzechem rządzących w dziedzinie finansów publicznych. Według niego rząd stosuje „kreatywną

Praca w Małopolsce czeka – co piąta firma będzie zatrudniać!

Stopa bezrobocia spada, choć nadal wynosi ponad 6,5%. Czy to oznacza, że w naszym województwie nie ma pracy? Czy szukanie nowego zatrudnienia musi trwać miesiącami i być nieustanną harówką? Nie!

Południe Polski z sukcesem walczy o inwestycje

Ponad jedna trzecia środków zainwestowanych w 2015 roku przez inwestorów zagranicznych trafiła do południowych województw Polski. Najwięcej przyciągnęły Opolszczyzna, Górny Śląsk i Dolny Śląsk. Największa liczba nowych miejsc pracy powstała dzięki tym inwestycjom

Na bankowych promocjach zarobił 15 tys. Złotych

Dysponujesz sporym wolnym kapitałem i jesteś prawdziwym łowcą okazji? Skorzystaj z oferty banków, które proponują swoje produkty finansowe na atrakcyjnych warunkach. W ten sposób możesz zyskać nawet 15 tys. złotych

Chłodzenie hali przemysłowych w ekologiczny sposób

Coraz częściej możemy zauważyć stosowanie chłodniczych wież w klimatyzacyjnych systemach Obecnie właściciele dużych biurowców, sklepów oraz także innych pomieszczeń, które wymagają zastosowania klimatyzacji, poszukują coraz bardziej ekonomicznych oraz ekologicznych rozwiązań

Restauratorzy szukają szans na odbicie po wielomiesięcznym zamknięciu

Ceny w restauracjach w ostatnich miesiącach wzrosły. To głównie efekt wyższych kosztów i droższych produktów oraz sezonu wakacyjnego. – Przedsiębiorcy muszą teraz podnieść ceny, żeby jak najszybciej spłacić zadłużenie, które powstało w czasie pandemii. To jest

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź